نتايج يك تحقيق نشان ميدهد كه مصرف فوليك اسيد به حفاظت از قلب بيماران مبتلا به ديابت كمك ميكند.
گروهي از پژوهشگران دانشگاه چارلز استوارت در استراليا با انجام تحقيقاتي روي موشهاي آزمايشگاهي مبتلا به ديابت دريافتند كه استفاده از اسيد فوليك به ميزان قابل ملاحظهاي ميزان مرگ سلولهاي قلبي در موشها را كاهش ميدهد.
اين مطالعه بر روي مدل حيواني ديابت مشخص کرد مصرف مكملهاي رژيمي اسيد فوليك به مدت يازده هفته به طور چشمگيري در كاهش ميزان مرگ سلولي در بافت قلب اين موشها موثر است. همچنين اين پژوهش نشان ميدهد اسيد فوليك بر تقويت فعاليت ژنهايي كه از مرگ سلولي جلوگيري ميكنند موثر بوده و ژنهاي تقويت كننده فرآيند مرگ سلولي را سركوب ميکنند.
در بيماران مبتلا به ديابت بيش از يك سوم از سلولهاي قلبي در نتيجه وجود مقادير بسيار زياد گلوكز در خون تخريب شده يا آسيب ميبينند بنابراين تنها با يك دوره كوتاه درمان با اسيد فوليك ميتوان شاهد كاهش آشكار نرخ مرگ و مير سلولهاي بافت قلب بود.
مهمتر اينكه با اين شيوه درماني درصد نجات سلولهاي قلبي نيز بهبود پيدا ميكند و اين ويتامين سلولها و ماهيچههاي قلب را در برابر آسيبهاي بعدي در اين بيماران مقاومتر ميكند.
درباره وبلاگ

منوي اصلي
پيوندها
نوشته های پیشین
INFLUENZA IN THE WORLD
20 میلیارد تومان برای تهیه واکسن آنفلوانزای A اختصاص یافت
موج دوم آنفلوآنزا نوع A
تشريح آخرين وضعيت بيماري آنفلوانزاي نوع A
جویدن آدامس اشتها را کاهش میدهد
آيا آدامس جويدن براي دندانها مضر است؟
ناهنجاري هاي مادرزادي كودكان
درد شکم
مراقبت از همسر سبب افزايش اميد به زندگي ميشود
ارتباط مستقيم ميان اختلالات رواني و افزايش خطر بيماريهاي قلبي
20 میلیارد تومان برای تهیه واکسن آنفلوانزای A اختصاص یافت
موج دوم آنفلوآنزا نوع A
تشريح آخرين وضعيت بيماري آنفلوانزاي نوع A
جویدن آدامس اشتها را کاهش میدهد
آيا آدامس جويدن براي دندانها مضر است؟
ناهنجاري هاي مادرزادي كودكان
درد شکم
مراقبت از همسر سبب افزايش اميد به زندگي ميشود
ارتباط مستقيم ميان اختلالات رواني و افزايش خطر بيماريهاي قلبي
آرشيو
آرشيو موضوعي
جستجوگر |
